lördag 22 februari 2020

Demo kontot

Go kväll

Sitter framför datorn med en kall öl och spånar lite på en framtida fondportfölj.. och kom och tänka på demo kontot. Det är ett tag sedan jag körde igång den, typ 16 oktober 2019, och har tyvärr inte lagt någon tid alls på den på flera veckor. Tanken var att jag skulle lägga in utdelningar allt eftersom på aktier men det har inte blivit av. Jag kommer att skrota demo kontot men tänkte visa den en sista gång hur aktierna har presterat mot fonder.

Alla aktier är exkl utdelningar. Har lite dålig koll på när på året fonderna inkluderar utdelningarna från innehaven så jag vet faktiskt inte om fonderna heller är inkl utdelningar! Sorry för d.


Aktier




Fonder




Aktier vs Fonder



Slutord

Om det skulle vara så att fonderna är exkl utdelning så är det faktiskt så bra som jag hoppats sedan start av demo kontot. Det vill säga att fonder vinner kampen mot aktier..

Detta bevisar ännu en gång att jag är faktiskt inte så hopplöst fel ute med att jag tror att jag har bäst totalavkastning med fonder.

Nu blir det bastu och några till kalla.


/Kör hårt och basta hårdare



Se inte detta som råd utan gör alltid din egna analys först innan köp eller sälj av börshandlade produkter. 


1 kommentar: