lördag 1 februari 2020

Januari fonder vs aktier

God eftermiddag

Idag har jag skottat snö så det står härliga till. Har stor tomt och det har kommit enormt mycket snö och blåsigt så det var ordentliga drivor på gården. Som tur så har vi en snöslunga som är enormt värdefull såna här dagar. På vissa ställen var snön ovanför slungan så ungefär 60-70 cm på vissa ställen.

Nå väl. Veckan har varit lugn och sansad men några köp har det blivit i veckan.

Nya innehav denna vecka blev:
  • Gränges som jag tog in med ett snitt på 87,80 kr. 
  • Lundin Petroleum fick jag in på runt 296,5 kr. 

Fyllde även på befintliga innehav som:
  • Electrolux när den dippade ner till som lägst på 215,5 och fick ett snitt på 219,6 kr den dagen.

Sålde bort hela innehavet i EPR Properties och tog hem en bra vinst. 

Nå det var ju int det här jag skulle skriva om utan hur det har gått med familjens fonder vs mina aktier.


Januari 2020

Familjens fonder


Svenska innehav


Utländska innehav 


Familjens fonder 1,91% jämfört med 3,90% i december 2019. 
Svenska innehav 0,16% jämfört med 3,49%..
Utländska innehav 1,26% jämfört med 1,38%..

OMXSGI 1,23% jämfört med 3,57%..
DJ World Index -1,31% jämfört 3,23%..

Som ni ser så vinner familjens fonder Januari matchen över båda aktieportföljerna och indexen. Detta år kommer bli ett test och en avgörande match om jag for ever kommer att köra på aktier eller fonder. Upp till bevis för aktierna att visa sina muskler att de är värda att ha och att de vinner över de 3 fonder som vi har i portföljen som ni kan se i flikarna ovanför eller HÄR!  Annars blir det byte tillbaks till fonder.. Jag vill att mina pengar ska växa och är inte beroende av utdelningar.


Sammanfattning 1/1 2019 - 31/12 2019

Familjens fonder 31,76% 

Svenska innehav 27,17%


/Kör hårt och spara hårdare



Allt jag skriver på bloggen är mina funderingar och tankar. Gör alltid din egna analys innan köp eller sälj. Följ inte någon annans handlande på börsen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar