tisdag 11 februari 2020

Backtrading


Tjooh

Min spåniga hjärna går fortfarande och funderar på hur mina aktier presterar mot fonder. Skulle tro att det är mest på grund av att jag vill att mina investeringar ska växa och inte gå sidledes. Jag är inte beroende av utdelningar så jag skulle egentligen kunna vara all in fonder.

Så för att släppa på trycket i hjärnan så gör jag en liten backtrading test.

Har för tillfället dessa amerikanska bolag i portföljen.

Alla siffror kommer från Seeking Alpha, under fliken Momentum där man hittar både Price Return och Total Return.


Som sagt så är detta backtrading och är ingen garanti att det fortsätter som nu men jag tycker att det är viktigt att kolla upp lite då och då hur aktierna presterar jämfört med fonder. Med fonder slipper man både courtage och växlingsavgifter men däremot så har man istället en årligt avgift beroende på vilken fond man investerar i. Dessa siffror är totalavkastning vilket innebär att det inkluderar både utdelningar för aktierna men även årliga avgiften för fonden.

Som ni ser så är det inte många aktier som klår indexfonden.. Nu kanske ni förstår lite varför min hjärna funderar på just detta och varför jag tjatar om aktier vs fonder.


/Kör hårt och spara hårdare



Allt jag skriver på bloggen är mina egna tankar och funderingar. Följ aldrig någon annans köp eller sälj utan att göra din egna analys först..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar