söndag 19 april 2020

Söndagsfunderingar


Tjoooh


Kom precis hem från en skön 9 km promenad och jag hann med 2 intressanta poddar.

Den första podden var senaste Penserpodden avsnitt 38 med Peter Elam Håkansson som är en av ägarna och förvaltarna av East Capital. Peter lät mycket klok och trovärdig så pass att jag var tvungen att kolla upp fonderna när jag kom hem om det kunde vara något för framtiden. Till min förvåning så har East Capitals fonder däremot avkastat riktigt dåligt så beslutet att investera föll direkt.

Den andra podden är min absoluta favorit bland alla svenska poddar nämligen Börssnack med Hansén & Olavi. Riktigt skarpa och mycket kompetenta grabbar som oftast har mycket bra intervjuer med intressanta personer. Avsnittet gästades av Georg Norberg som enligt grabbarna är en erfaren förvaltare av fonden Quesada Sverige. Även han var väldigt trevlig och lät väldigt kunnig så jag kände mig tvungen att kika på även hans fonder. Men till min besvikelse så avkastar även denna fond sämre än indexfonder..

Förutom poddarna så släppte bloggaren z2036 ett intressant inlägg där han presenterade en av sina portföljer som han kallar för Global Future. Har länge följt bloggen och tycker att han går från klarhet till klarhet för varje inlägg. Jag tycker att hans portföljer är riktigt fina och de påminner väldigt mycket om min bevakningslista som jag skulle kunna köpa rakt av om jag kliver tillbaka till aktier någon dag. Det z2036 gör är att han går över mer och mer mot tillväxtaktier istället för utdelningsaktier vilket även han insett ger mera klirr i väskan.. För det är väl det alla strävar mot med sina investeringar nämligen

TOTALAVKASTNING! eller?

Inlägget till z2036 hittar du HÄR!


Min bevakningslista om någon är intressera ↴ 



Undra när fler utdelningsinvesterare kommer över till vinnande laget 😁😂

Skämt och sido


/Kör hårt och spara hårdare




Allt jag skriver på bloggen är mina egna tankar och fundering så se inte detta som rekommendationer. Gör alltid din egna analys innan köp eller sälj och följ aldrig någon annans handlande på börsen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar