tisdag 17 september 2019

Ny aktieportfölj

Tjena

Satt i bilen nu och lyssnade på Sveriges bästa pod som jag alltid lyssnar på nämligen Börssnack med Hansén och Olavi. Där surrade de om att Olavi viktat om nu mera till aktier och då slog tanken mig att göra en prov portfölj med både tillväxtaktier och utdelningsaktier mest för att jämföra mot fonderna vi har och alla jämförelser jag gör mot fonder i allmänhet.

Hur portföljen kommer att se ut är inte klart ännu men har ganska bra syn på vilka aktier som kan bli aktuella. Det kommer att bli en blandad kompott från olika länder och branscher. Brukar skriva upp olika bolag som diskuteras på bland annat Twitter. Förhoppningsbolag struntar jag i. Ska även försöka hålla mig till hållbarhetstänket som figurerar nu.

Tanken just nu är att jag köper för ca 1000-5000 kr per bolag och kommer att ha runt 30-50 bolag. Startar med köpen inom kort. Ska bara se först om dippen kommer nu runt hörnet innan vintern..

Stay tuned


/Kör hårt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar