tisdag 16 februari 2021

Det bästa jag gjort..

Det bästa jag gjort på länge är att jag har fixat i ordning fondportföljen enligt plan men även ignorerat en hel del personer på Twitter. Jag kan förstå att man blir glad när ens aktier stiger och går bra men i längden blir det tjatigt med personer som blir som sekt medlemmar och postar bilder varje dag på sin avkastning och sina EVO aktier.. det är varken sunt för dem eller de som vill bli som dem. Tagga ner och ta det lite lugnt är mitt råd! 

I och med detta fantastiska drag så har jag fått ett lugn i kroppen och känner mig mycket mer utvilad och tillfreds då jag vet att den nya portföljen kommer att ge mig den avkastning jag behöver för att kunna logga ut om några år. Skrev i ett tidigare inlägg att jag redan med årets avkastning kan ta ledigt året ut om jag vill vilket är en helt otrolig känsla men väljer att spara ännu hårdare för att kunna logga ut ännu tidigare än planerat. 

Jag skriver att fonderna kommer att ge mig den avkastning jag behöver men som ni vet så är det ingen garanti eller självklarhet men jag har byggt upp portföljen enligt vad jag tror på. Det är det som är det viktiga för att jag ska kunna gå vidare med att bygga på mitt framtida mål. Jag vill ha en portfölj som jag känner mig nöjd med och inte något som någon annan tagit fram. Det är det jag försöker nå ut till er att inte bygga upp en portfölj genom att rygga någon som ni inte känner och blir därmed beroende av andra eftersom ni inte gjort läxan själv. Hur många av er där ute törs erkänna för er själva att ni har rakt av kopierat någon annans portfölj utan att lägga ner en timme på bolagen? Jag har själv gjort det för några år sedan och det är verkligen inget jag rekommenderar. I och med detta så blir ni mer och mer beroende av dessa personer för att hinna med och sälja eller köpa bara för att någon som ni inte känner gör dessa transaktioner. Det blir onormalt många onödiga timmar på Twitter.. Så gör din egna läxa själv och tro på dig själv!! 

Just nu försöker jag bara leva upp till mitt namn och göra det som många drömmer om. Jag kan åka skidor när jag vill och är inte beroende av någon annan. Igår åkte jag 10 km längdskidor mitt på dan. Det är frihet. 


/Kör hårt och spara hårdare



1 kommentar:

  1. Håller helt med dig gällande första stycket! Många borde tagga ner lite :-).

    Bra att du byggt upp din portfölj på dina egna tankar och värderingar. Det är viktigt! Jag håller tummarna för god avkastning!

    Mvh Louise

    SvaraRadera