tisdag 24 november 2020

Investment fond

Skulle under helgen fördjupa mig mera i mina fonder och dess innehav samt fundera om jag ska allokera om något men tiden fanns inte där så jag fortsätter söka efter alternativa fonder och gör ett nytt försök nästa helg. Hoppas inte börsen surar för mycket denna vecka bara! 

I allt letande så hittade jag en intressant fond, bland massor av andra intressanta fonder, som har stora investmentbolag som sina innehav:

Ser väl inte så tokigt ut!



och fondens avkastning senaste året jämfört med Spiltan Globalfond som fortfarande ligger på MINUS.. WTF! 



Fondförvaltare

Kavaljer
Peter Lindvall
Håkan Telander


Årlig avgift 

  • 0,83% på Avanza
  • 0,77% på Savr
  • 0,73% på Nordnet


Det jag kan tycka är lite surt med fonden är att "pengarna syns på kontot" först efter 3 dagar vid köp eller sälj men affärsdagen är samma dag vid köp eller sälj vilket är bra. 


Sorry fonden är


Kavaljer Investmentbolagsfond A 


Jag har lärt mig en sak och det är att ALLTID jämföra alla eventuella och intressanta fonder vare sig det är svenska, globala eller branschfonder mot bland annat en av mina topp 5 favoritfonder som är Spiltan Aktiefond Investmentbolag. 



Jämnare än så här blir det inte. Dött lopp mellan fonderna. 

Det positiva med Kavaljer är att fonden är en globalfond vilket vi ser bland innehaven. 

Men den stora frågan är vad håller Spiltan Globalfond på med. Har förvaltarna tagit semester eller förvinner dem som market makers på Avanza när börsen är volatil.. 



Här kan du läsa månadsrapport oktober 2020

Månadsrapport 2020


En jämförelse mot mina fonder på Avanza. 



Ser väl OK ut!


/Kör hårt och spara hårdare




Se inte detta som råd eller rekommendationer. Gör alltid din egna analys innan köp eller sälj av värdepapper. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar