onsdag 26 februari 2020

Sålt allt!

Oj

Törs knappt skriva detta inlägg men förra veckan i torsdags och fredags sålde jag av alla aktier. Så här i efterhand så blev det en riktigt j..la bra affär och bra avkastning. Ser på min excel dok att jag har "sparat" 150-200 papp på försäljningen jämfört med om jag legat kvar i aktierna plus att jag låg nästan 100 papp plus i avkastning för i år.. Tack alla börser för gratis pengarna..

Har färdigt en köplista på fonder som jag snart ska börja köpa in mig på. Det kommer bli bland annat:

  • Avanza Global
  • Avanza EM
  • SEB Sverige Indexfond

och i den storleken men kommer även krydda på med till exempel:

  • SEB Sverigefond Småbolag
  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag
  • Spiltan Globalfond Investmentbolag

Jag tror att detta kommer att bli riktigt bra. För det första kommer jag och känner det redan att jag kommer att må mycket bättre med fonder i portföljerna.

Ha en trevlig fortsättning på dagen och köp försiktigt.


/Kör hårt och spara hårdare



Se inte detta som rekommendationer utan det är mina egna val. Följ inte andras köp eller sälj utan att göra en analys först. 


1 kommentar:

  1. Oj, nu satte jag just eftermiddagskaffet i halsen!
    Vad modigt!
    Mvh, Anneli

    SvaraRadera