söndag 2 juni 2019

Axfood vs ICA

Jag måste börja med att säga att efter dessa 3 inlägg så är det bättre än vad jag trodde om bolagens hemsidor vad gäller aktieinformation och totalavkastning och dylikt. Jag har i stort sätt hittat bra med info i alla bolag jag letat hitintills. 

Då ska vi se hur Axfood och ICA presterat senaste 5 åren. Eftersom det inte går att jämföra direkt mot tex ICA på Axfoods hemsida så lägger jag in en graf från Avanza på båda som visar skillnaden i dessa 2 aktier.



Då ska vi se på Axfood

Totalavkastningen för Axfood inkl utdelning hamnar på 150,85% senaste 5 åren och +576,83% senaste 10 åren.




Och ICA gruppen då

Totalavkastningen för ICA inkl utdelning hamnar på 100,8% senaste 5 åren och 698,4% senaste 10 åren.



Summering

Axfood 150,85% på 5 år inkl utdelning.

ICA Gruppen 100,8% på 5 år inkl utdelning.

SEB Sverige Indexfond 49,22% på 5 år inkl utdelning.

För att komma i närheten av Axfoods avkastning så är SEB Sverigefond Småbolag närmast i avkastning på 136,3% på 5 år inkl utdelning.

Kommer även att sätta in alla bolag jag jämför i excel för att senare kunna visa hela jämförelsen och få en lättare inblick i totalavkastning mellan aktier och fonder.


/Kör hårt och spara hårdare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar