Reklam från Fello

tisdag 3 september 2024

Augusti 2024

 

Redovisning Fonder och Avkastning 
Augusti 2024 och YTD


Mina fonder och fördelning:

  • Länsförsäkringar Global Index
  • Länsförsäkringar USA Index
  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag






Förutom min dagliga bombmatta av automatiska schemalagda fondköp i fonden Länsförsäkringar Global Index så sker de större köpen då indikatorerna Moving Average och RSI står rätt. 

Inga större förändringar under augusti månad i portföljen. 

Är nöjd med fördelningen 80 globalt / 20 sverige. 



Fonder:

AMF Aktiefond Nordamerika

Spiltan Aktiefond Investmentbolag

AMF Aktiefond Småbolag

Xact Norden Högutdelande

JPM Global Equity Premium Income

Vanguard FTSE All-World High Div Yield

Aktiespararna Direktavkastning B

Länsförsäkringar Global Index

SEB Sverige Indexnära A

Sparkonto:

SBAB Sparkonton




Se inte inlägget som råd eller rekommendationer. Gör alltid din egna analys innan köp eller sälj på börsen.


2 kommentarer:

  1. Du verkar äga 3 fonder men varför visar du en del ytterligare, hela 9 st till? Gissar att du äger 3+9 st vsrsv en del direktavkastande?

    Hade ju inte haft allt kul arbete med Mästerexcelarken med endast 3 fonder... Hemska tanke...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara 3 fonder i min portfölj för enkelhetens skull men jämför mot 7 andra populära fonder/etf som många bloggare och utdelningsinvesterare har för att se om jag gjorde "rätt" val under året med mina återinvesterande fonder.

      Radera