fredag 2 februari 2024

Januari 2024

Inlägget innehåller affiliatelänkar

Som jag nämnt tidigare i mina inlägg så är jag åter tillbaka till 100% fonder igen. Kommer att redovisa månadsvis avkastning för mina fonder mot några populära ETFer/fonder. 

Mina fonder och fördelning på  Avanza:



Kommer inte hålla stenhårt i 50/50 utan det kan lika gärna vara 30/70 eller 70/30 beroende på världsläget, börsen, valuta osv. 

Förutom min dagliga bombmatta av automatiska schemalagda fondköp i dom två översta fonderna så sker de större köpen då indikatorerna MA och RSI står rätt. 

Jag la till 3 ETFer som är populära bland utdelningsportföljer men även en utdelande fond med bra direktavkastning samt en indexfond Sverige som följer indexet OMXSGI dvs hela Stockholmsbörsen inkl utdelningar. 

Så här kommer redovisningen se ut och då är det totalavkastning dvs inkl utdelning som gäller. 





Länkar:

2 kommentarer:

  1. Nordnet har en funktion som även Avanza borde ha - "ombalansera-knapp", men avanza har "jämförelse med återinvesterad utdelning", så båda kan lära av varandra. Övriga banker kan knappt plotta en graf. Däremot så kan man ladda ner CSV-filer för att underlätta sin egen resa: för dem finns sedan inveztor & njorda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är van med Avanza men giller även Nordnet. Båda har pros and cons. Nu när jag bara har fonder så är skillnaden mindre mellan de två rivalerna.

      Radera