fredag 14 april 2023

All in i en aktie

Såg en tweet imorse där en person är all in i en enda aktie. Fick upp en låt i huvudet.. Balls to the wall maan.. Skulle jag inte veta vilket bolaget är så hade jag hunnit tänka flera gånger som -vilket tok, diversifiering tack!

Har själv skrivit om precis samma sak och bolag många gånger på bloggen att skulle jag kunna gå all in i ett bolag?

Svaret är  JA JA JA JAA!

Bolaget är självklart vårt stolta   I N V E S T O R 

Har till och med räknat på det hur många % av ett annat bolag jag behöver för att komma upp i direktavkastning för att kunna leva av portföljen. Hittar tyvärr inte uträkningen och vilket bolaget var men som jag skrev i tweeten så kan man ta in vilket bolag som helst bara det är typ hälften så säkert som Investor med högre utdelning. Skrev Cibus i tweeten men det finns så klart många andra bolag. 

Har jämfört ofantligt (hundra tals) många bolag mot Investor och det finns inte många bolag som slår Wallenbergarna. 


Är man (läs jag) lite kokko som inte törs vara all in i bolaget? Man behöver bara spana in dessa siffror så inser man ett och annat. 




1 kommentar:

  1. Du är definitivt inne på nåt bra, det enligt historiken inte fel med Investor. Faller ofta tillbaka i en gammal polares situation, han hade fått både investor och kinnevik aktier av föräldrarna, det gick som bekant väldigt bra för de aktierna under många år och kompsen levde got på dem, ja han brände allt förstås då han inte hade behövt bygga upp positionen... Dumt gjort men,,,

    SvaraRadera