måndag 18 november 2019

Toppen vs botten

Jag har börjat beta av mina olika bevakningslistor på Avanza för att se om det finns intressanta bolag att investera i. En sak som återkommer ofta när man läser på olika sociala medier är att många dras till bolag som visar rött i hopp om att dessa bolag kommer att stiga igen till nivåer som de var på förut. Det finns ingen garanti att de någonsin kommer att visa styrka igen. Oftast finns det en anledning till att aktiekursen sjunker.

Tio i topp "botten" i en av mina bevakningslistor i år. Många av dessa bolag har varit i ropet nu länge på bland annat Twitter. Varför dras folk till bolag som inte presterat i år? 



Tio i topp "toppen" i samma bevakningslista.


Varför många inte investerar i dessa bolag istället är en nöt att knäcka.. Läser ofta om att de är för dyra att köpa samt att de alltid är på ATH och därför kan jag inte köpa nu. Jag väntar tills den sjunker lite så slår jag till.. Så tänker nog de flesta, även jag.. vilket är fel!

Jag skulle hellre satsa mina pengar på toppen än botten alla gånger.

Bara mina funderingar så inget att bry sig eller hetsa upp sig om!


/Kör hårt och spara hårdare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar