söndag 17 november 2019

Köpte SEB

God söndag förmiddag

Ska ut med familjen på en söndagspromenad så skriver ett kort inlägg.

Köpte i fredags en första post på 300 SEB A aktier med ett gav på 79,86 kr.. VA! tänker jag med. Vet att detta kan vara lite tidigt och att aktien kan sjunka lite till. De flesta aktier som rasar plötsligt av något som triggar, sjunker i snitt 3 dagar för att sedan stabilisera sig ett tag. Därför en mindre post. Kommer att hålla koll mera på måndag och tisdag hur aktien reagerar.

Har länge nu haft lite funderingar på hur jag i fortsättningen kommer att investera. Har skrivit om detta många gånger och det något som snurrar hela tiden i knoppen. Tanken har slagit mig att nu när marknaden och alla mina/våra portföljer är på ATH så tänkte jag eventuellt börja sälja av liiite fonder och köpa aktier vid sådana här tillfällen som nu med SEB. Kommer inte ha bråttom utan tar det väldigt lugnt och försiktigt.

SEB aktien var ner och nosade på 79 området som jag haft som ett stöd länge i mina grafer och i och med det så slog jag till. Kan öka ner mot 77 området men faller den under det så kan 72 komma att testas.

Ska börja screena av marknaden nu mera för att se om det finns fler alternativ här framöver.





/Kör hårt och spara hårdare



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar