måndag 29 april 2019

Sålt alla aktier

Nu har jag äntligen sålt alla aktier. Så nu äger jag bara XACT Högutdelande och fonder.

Swedbank aktierna gick jag på plus men däremot Oriflame slutade på lite minus men på plus tillsammans inkl utdelningar.

Min plan är att jag fortsätter köpa fonder och etf:en men med lite mindre poster. Jag är väl som många andra i väntan på att börsen ska dyka lite nu när vi börjar närma oss ATH linjen på 1720 och att få komma in lite billigare igen.

Läser på olika sociala medier bla Twitter att många gått ur marknaden eller funderar på det inom kort. Jag är lite osäker hur jag kommer att göra men det är alltid gött att ta hem vinster. Har tvekat så många gånger förut och man ser kontona bli rödare och rödare och tänker att nästa gång ska jag sälja innan +-0 och ta vinsterna. Börsen är som många påstår en vintersport vilket brukar innebära att börsen blir lite sur över sommaren Maj-Nov.. men vad vet jag.

OMXS30



Gjorde en liten lyckad trade i morse med SAS. Tjeeen ett par hundra. Kul när det funkar.



Jobbar hemifrån idag och då är det lätt att man sitter och glor på Avanza och klurar på lite olika saker men jag kommer att hålla mig till min plan. Är lite sugen på att handla lite aktier bara över dagen dagar då jag har möjlighet att arbeta hemma.

Nu blir det gröt till lunch och en promenad i fin vädret (klarblå himmel).


/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar