onsdag 1 maj 2024

Aktiefonder --> Korträntefonder?

David Bagge eller @Ten_Bagger som han heter på X skrev att han följer sin utsatta strategi och går nu över från aktiefonder till korträntefonder mellan maj - okt. 

Blev själv nyfiken på mina fonders avkastning under perioden 1/5 - 30/9


Medel längst ut till höger

  • AMF 6,58%
  • Spiltan 2,86% 

Nollar vi Spiltans onormala rally rusning 2020 så hamnar medel på 0,31% 


1/10 - 30/4


Medel

  • AMF 12,33%
  • Spiltan 14,26%


Hela året


Medel

  • AMF 19,86%
  • Spiltan 18,52%


Jag har aldrig riktigt brytt mig om olika säsonger eller perioder under åren så jag kommer inte göra något speciellt. Jag har min bok med mina regler som jag följer som jag skrivit om några gånger på bloggen som handlar bl.a om Moving Average och RSI. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar