fredag 22 december 2023

Nu har jag ändrat i portföljen 💰💥

Sagt och gjort men nu är det klart. Sålt alla aktier och nu blir det bara fonder för mig! 


Fördelningen är inte helt klar ännu eftersom AMF Småbolag är fortfarande på fel sida av +/- sträcket sedan köp så den får vara som den är tills den kliver över på rätt sida. Tanken är ca 5-10% AMF Småbolag. Kanske till och med noll men avvaktar tillsvidare. 

AMF Nordamerika kommer att ökas upp till ca 50%. 

Spiltan har även den fel fördelning och jag kommer inom kort ändra så allt stämmer enligt min tänkta fördelning som är på ett ungefär: 

Har fortfarande en hel del pengar på sidlinjen och just nu så blir det inga större köp utan jag har satt upp ett dagligt auto köp på AMF Nordamerika och Spiltan Investmentbolag. Dom större köpen blir när Moving Average och RSI är på mina köp nivåer. 

Bufferten på 4 FIRE årslöner är inte med i denna portfölj. 


God Jul 🎅 



 

5 kommentarer:

  1. Många köper 10 olika fonder i hopp på bättre avkastning, men oftast räcker 2-4 fonder, fler än så behöver man inte. God Jul på dig med! 🎅

    SvaraRadera
  2. Jag har också växlat över helt från aktier till fonder, det blir enklast så tycker jag. Just nu är det globalt index som gäller, men jag funderar på att försöka få in en del svenska innehav under året, troligen i form av Avanza Zero.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skillnaden mellan en global och en USA fond är inte så stor men väljer ändå USA fonden för den lilla extra avkastningen och lägger till Spiltan investmentbolag. Avanza Zero är absolut ett bra alternativ.

      Radera
    2. Håller på och gör samma omläggning, men funderar på att behålla mina Investoraktier istället för att lägga pengarna i Spiltans fond......

      En stor del av fonden består ju av Investor och man slipper ex Kinnevik.....

      Radera
    3. Investor är som en svensk indexfond så inget fel där alls. Skulle själv också kunna göra samma sak men väljer fonder.

      Radera