tisdag 26 september 2023

MA200

Många som struntar i olika indikatorer på börsen och då speciellt den enklaste av dom alla Moving Average eller glidande medelvärde på svenska.

Kavastu är nog den största förespråkaren av alla att använda MA i sina investeringar och jag är glad att ha läst hans böcker som fått mig in i detta och även jag använder mig av den och då speciellt MA200 vilket betyder glidande medelvärde senaste 200 dagar. 

Här nedan ser vi en graf på Hexatronic och MA200 (röda linjen). Senast aktiekursen bröt MA200 är 2023-03-23 på ca 121 kr. Idag handlas aktien på ca 42 kr dvs ca 65% lägre. 



Jag säger inte att detta alltid är facit men för mig funkar det i dom flesta fallen och jag har sålt av en hel del under året. Det behöver inte vara svårare än så här och för mig har det funkat. 


Som vanligt så är inte inlägget varken råd eller rekommendationer. Gör alltid din egna analys innan köp eller sälj. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar