tisdag 5 juli 2022

Segt nu

Segt nu på bloggfronten.. 

.. men det positiva i och med dagens köp är att jag klev över 15 000 kr/mån i utdelningar på r12 månader eller 180 000 kr/år 

180 904 kr
15 075 kr

och det negativa är att jag inte sålt av småbolagsfonden ännu som är mitt största innehav där stora delar av framtida utdelningar (ca 80 000 kr i utdelning/år) finns så nu vill jag ha rally på börsen så jag kan sälja fonden till lite högre nav än dagens kurs. 

Semester kan jag nog glömma i år ser det ut som förutom några strödagar då och då som förlänger helgen. Det positiva är jag fakturerar utav tusan så jag nästan skäms.. = fiiina dineros 💰💰! 


/Trevlig sommar


2 kommentarer:

  1. Grattis! Fasen vad kul att du når ett delmål. 15 lök /mån är inte att förakta.

    Mvh //PP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, ja det känns som en triss vinst som kommer öka år för år.

      Radera