torsdag 27 april 2017

Säljer fonder, köper XACT

Har idag sålt av 6,8% av totala portföljen. Nämligen dessa 2 fonder:
  • Aktiespararna Direktavkastning 
    • Avg 0,3%
    • Avkastat sedan köp 9,34%
  • AMF Aktiefond Småbolag
    • Avg 0,6%
    • Avkastat sedan köp 12,42%
Varför jag säljer är för att nästan alla innehav som finns i de 2 fonderna finns även i XACT Högutdelande som jag kommer att storsatsa i. Jag tror att denna ETF kommer att bli fin framöver med en utdelning runt 4%.



XACT fonden har en förvaltningsavgift på 0,30% vilket är samma som aktiespararnas men lägre än AMF fonden.

Håller på strukturera om i mina portföljer och kommer att börja ta in lite utdelningsaktier och etf.er igen inom kort. Väntar som många andra på en sättning på börsen. Läste på en amerikansk sida igår att aktier är en vintersport och att man ska sälja av i Maj och köpa igen åter kring Halloween. Men i år verkar det inte stämma enligt många. Läste även att det ska vara åren då presidenten i USA är inne på sitt tredje år det stämmer bättre med "sell in May and go away". Ja vad vet jag.. inte mycket.

Nu måste jag jobba...


/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar