lördag 21 januari 2017

Trading konto.

Har startat ett trading konto på 5000 sek som jag kommer att försöka trada in lite pengar till olika saker jag behöver. Först på tur står en Polar M400 klocka som jag kan använda först och främst då jag tränar skidåkning på vintern och löpning på sommarn.

www.polar.com

Jag startade kontot igår och började att köpa korta minifutures med ett gav på ca 1523. Jag hoppas att börsen går ner på måndag och resten av veckan. Har inte räknat ut på vilken nivå omxs30 ska stå i för att jag kan cacha ut pengarna.

Klockan kostar ca 1500 sek så direkt om jag lyckas så säljer jag mina korta mf och tar ut pengarna.

Nästa pryl på tur tror jag är hörlurar jag kan anväda när jag tränar. Dom ska tåla lite kyla och fukt.

Edit:

Vecka 4 började bra.
Måndag
Sålde korta från 1523 på ca 1513.
Köpte långa på 1513 och sålde på 1517.
Ligger nu på ca +450 SEK.

Orkar OMX upp till 1520 så kortar jag igen.

Tisdag
Köpte korta nu på 1520.

Onsdag
Skulle sälja av korta igår eftermiddag på BE men missade det pga middagslagning samt barnens träning.
Hade ett möte på jobbet nu på morgonen och hann inte sälja.......... Har ökat korta på 1540.

Ligger nu just på +- 0 SEK.

Korta får ligga och mögla nu. Har en stoploss på 1593 (MINI S OMX AVA 10)

Torsdag
Inga förändringar. Låg ett par hundra back.

Fredag
Snart på + igen. pust..

Vecka 5
Måndag
Sålde allt. Funderar lite hur jag ska gå vidare. Långa eller korta? Snart kan jag köpa klockan.





Vecka 6
Måndag
Gjorde en fin trade nu på morgonen och kom över gränsen på 6500 sek. Så nu tar jag ut 1500 sek och köper en träningsklocka. Har inte haft tid vid datorn sedan start av trading kontot så har tagit längre tid än jag räknade med. Vad blir nästa köp. Hörlurar?






Tar bara ut 1248 sek.



Kvar på kontot:
5506 SEK


/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar