fredag 20 januari 2017

Svårt bestämma mig.

Nu har jag åter fått dessa konstiga funderingar angående aktier eller inte.. Ju mer jag läser amerikanska bloggar så blir jag mera kort till börsen. Många lägger ut negativa grafer och tycker att börsen ska gå ner nu när Trump blir vald som president idag.

Den stora "björnen, hedgefondförvaltaren" George Soros har gått ut i media och säger att börsen ska ner. Kanske han bara vill skrämmas för att få en möjlighet att få tillbaka en del av sina pengar.
länk

Som jag skrivit tidigare i bloggen är jag mera på väg mot fonder än aktier för att slippa denna ständiga oro och tittande på portföljen.. Känner just nu en stor press och stress på hur jag ska göra, det vill säga aktier eller fonder. Har gjort många jämförelser tidigare i bloggen och de visar att jag hade gått mera + med fonder. Jag kan tycka som många andra att det är mera action med aktier och att det känns mera som börsen än fonder som är lite mera laidback och lugna puckar.

Hade oxå tjänat mera om jag skulle ha mera tid framför skärmarna men familjen och jobbet kräver sitt och det är ju viktigare för mig än något annat.

Ska läsa på mera nu i helgen och försöka komma fram till hur jag ska göra i framtiden.

Visar en graf hur jag läser av börsen just nu och vad jag tror kommer närmaste månaderna.





Flexar ut 14:30 idag.


/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar