tisdag 20 december 2016

Aktier vs Fonder del 1.

Alltså min hjärna. Blir inte klok på den ibland. Är inne i en period då hjärnan funderar typ 200% på aktier och fonder och hur jag ska göra i framtiden. Sambon blir skitsur ibland när hon tror att jag hört och ska komma ihåg allt vad hon sagt...

Men men. Tänkte göra en liten analys på aktier vs fonder. Börjar jämföra en fond som jag och drygt 88000 st till Avanzianer har. Jag gillar den med tanke på låg avgift och den innehar många fina aktier som jag vill äga.

Spiltan Aktiefond Investmentbolag





Investor B



Uppdaterad 2016-12-21

Har tagit uppgifter från Avanza.

Senaste 3 månaderna har Investor gått mycket bättre än Spiltan fonden.

Men ser man sedan årsskiftet så har Spiltan gått nästan 25% bättre.

Så min undran över aktien INVE vs fonden Spiltan Aktiefond Investmentbolag så vinner fonden om man är långsiktig i sitt sparande.


/Kör hårt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar