måndag 30 januari 2017

Aktier vs fonder

Tänkte visa hur min aktier går jämfört med mina/våra fonder.

Än en gång visar jag mig själv att JAG ska inte hålla på med aktier.. eller åtminstone inte vanliga tråkiga folkaktier. Jag är en tjurig halvfinne så det tar ett tag att banka in det i huvudet.

En riktig surdeg i denna portfölj är ASTG tyvärr. Har varit med sedan 8 öre och gick ur i stort helt över kronan kring januari och början februari 2016. Gick in igen september/oktober 2016 vilket har visat vara alldeles för tidigt. Har ett gav idag på 0,89 sek, kursen idag 0,675 sek. Jag tror att ASTG kommer att kliva över 1 kronan snart när dom börjar få in mera ordrar.

Aktier


Aktier 5,04%
SIX30RX 18,38%


Mina fonder


Fonder 17,44%
SIX30RX 18,38%


Dotter 1


Fonder 28,71%
SIX30RX 18,38%


Dotter 2


Fonder 24,81%
SIX30RX 18,38%


Jag har samma fonder åt flickorna som jag själv har. Hade tjänat en massa mera pengar om jag bara hållit mig till fonder. En vacker dag så..


JAG SKA ÄGA FONDER.... JAG SKA ÄGA FONDER.... JAG SKA ÄGA FONDER.... JAG SKA ÄGA FONDER.... JAG SKA ÄGA FONDER.... JAG SKA ÄGA FONDER....JAG SKA ÄGA FONDER....

Haha



/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar