tisdag 20 december 2016

Aktier vs Fonder del 2.

Fortsätter jämföra fonden Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Senare kommer jag även jämföra fonder mot fonder.

Men nu jämförs hela Sveriges älsklingsaktie Hennes & Mauritz B som ägs idag av nästa 86000 st och är väldigt populär hos många bloggare som jag följer. Men är den så bra som många tycker. Jag äger den själv men vet inte riktigt varför.

Här kan ni läsa om del 1.

Hennes & Mauritz B

Senaste 3 åren

Uppdaterad 2016-12-21

När man ser denna graf över senaste 3 åren så undrar jag egentligen varför vi svenskar älskar denna aktie. Jag kan förstå dom som ägt aktien en lååång tid och köpte den billigt någon gång mitten 1990 talet för under hundringen.

Den här matchen vinner fonden långa vägar. Ska denna jämförelse fortsätta så här, eller. Vi får se.

Inom kort kommer del 3.


/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar