torsdag 8 juni 2017

Index gissning

Jag satt en kväll vid datorn när barnen just gått sova och spånade på OMXS30. Jag brukar sitta och dra linjer och se vart det bär. Ibland går det bra och ibland lite sämre. Denna kväll den 8/5 så frågade jag frugan hur hon tror att OMXS30 index står i om 1 månad. Hon vet knappt vad börsen eller index är.. Jag drog den blåa linjen och hon den röda. Hon drog sin röda linje först så att hon inte skulle försöka dra som jag och tro att jag kan bättre än hon. Skrämmande vad tur hon hade kan man säga såhär en månad senare. Jag lyckades pricka botten 18/5 ganska fint men hennes lines är strået bättre. RSI låg som högst på ca 75 så därav trodde jag att börsen skulle dippa tidigare. Vi hade inte tjänat många procent på tävlingen om vi inte hade kortat och gått lång i dippen. Börsen gick ner ca 2.11% och upp ca 2,58%.


Jag tror vi ska snart ha en ny tävling och satsa lite pengar. För det är ju lite som ett spel börsen..



/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar