söndag 20 mars 2016

Mitt första inlägg

Tjenare

Jag är en kille från Norrbotten som länge funderat på att starta en blogg om aktier och utdelningar. Jag har ingen ekonomiutbildning eller någon större erfarenhet utan har på äldre dagar fått upp ögonen för aktier och ekonomi allmänt som även blivit min stora hobby på sistone.

Jag har nyligen satt ihop en utdelningsportfölj som jag är ganska nöjd med. Har många bolag med hög direktavkastning men kommer att vikta om mera mot stabilare bolag längre fram.

I denna blogg kommer jag att lägga ut min utdelningsportfölj, utdelningar och mina köp. Jag är som sagt bara en hobbyekonom så ta inte rygg på mina köp och placeringar utan att själv göra en analys först.

Jag följer ett antal bloggare både i Sverige men även utomlands då mest i USA och Kanada där min största del i portföljen finns.

Eftersom jag har ett vanligt 7-16 arbete, sambo, 2 flickor, träningar hit och dit, hund, skoter, enduro, stuga ute i skärgården, båt mm så har jag tyvärr inte så mycket tid över att läsa in mig så jätte noga i varje bolag som finns i min portfölj. Jag är lite lat av mig och försöker läsa andras bloggar om utdelningsaktier och bildar min egen uppfattning av andras analyser.

Kommer försöka uppdatera bloggen när något sker i portföljen..

Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar