måndag 24 juli 2017

Säljer K2A pref

Kommer att börja sälja av K2A Pref nu när jag hittat ersättare för månaderna september och december. Har ägt K2A preffen för att komma åt utdelningar för månaderna mars, juni, september och december. Jag har bland annat Nordea i mars och Nobina i juni och nu med planerade köpen av Clas Ohlson och KappAhl så täcker jag nu in september med Clas Ohlson och december med KappAhl. Jag tror på dessa bolag och har även ägt dom tidigare. Jag delar av K2A preffen och sätter 50/50 i dessa 2 nya bolag i portföljen. Har semester nu och vi är ute mycket i stugan och skärgården med båten så jag har inte så stor koll på börsen nu men försöker kika in lite då och då där det finns täckning för mobilen. Vill nog få ner Classe lite mera innan köp. KappAhl tycker jag ser rätt fin ut kring 45 sek. Men har man lite dålig fantasi så ser det ut som en HS på KAHL så då ska den ner mot 35 sek för att stänga gap. Den har ett rejält gap på 3 spänn mellan 33 och 36 sek.

Vi har varit ute hela dagen idag med båten på en holme med massa goda vänner och fått oss rejält med sol vilket var behövligt efter denna sommar vi haft här uppe i Norrbotten. Som tur har jag senarelagt min semester så jag är inne på min andra vecka idag. Jag hoppas att vi får resterande 2-3 veckor med sol och värme för det behöver vi för att må bra och att barnen får känna att dom har en bra sommarlov.

Nä nu snart drar vi ut till stugan och myser när stor tjejen kommer hem från fotbollsträningen.


/Kör hårt och må väl



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar