fredag 28 juli 2017

Fond tankar

Har hittat en fond jag kommer att satsa mera på i fortsättningen. Varför, ja säg det. Den känns mera jag i och med att det är mera Sverige än Nordamerika. Jag kommer att sälja av Länsförsäkringar Global Indexnära och satsa mera på AMF Aktiefond Världen. Jag bor och lever i Sverige och tror på att Sverige kommer att prestera i fortsättningen oxå bättre än Global fonden.


Jag kommer att i fortsättningen ha dessa fonder/procentuellt:
  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag / 40%
  • AMF Aktiefond Världen / 20%
  • Swedbank Robur Access Mix / 20%
  • AMF Räntefond Lång / 20%

Det är ett gytter det här med fonder. Jag har ett månadssparande och kommer att fördela månadssparandet ungefär enligt ovan procentuellt. Fördelningen blir ca 60/40 som många rekommenderar. Det vill säga 60% aktiefonder och 40% räntefonder. Samt att jag köper mera vid större dippar på börsen. Men tanken med fonder är att dessa ska vara på autopilot och kunna glömmas bort över en längre tid. 

Nu ska vi ut på en promenad med hunden. Barnen stannar hemma i studsmattan.


/Kör hårt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar