söndag 18 juni 2017

Lite funderingar på USA aktier.

Har haft lite skrivartorka och bara läst andras bloggar. Känns som att livet leker och börsen och aktierna går bra. Nästan alla är på blått. Har en riktig surdeg men som tur är är den summan inte stor men det retar mig att den sjunkit så mycket och att jag inte sålde bort den för ett par månader sedan. Aktien är ASTG.. Har tjänat riktigt bra på den i och med att jag gick in första gången på ca 8-10 öre och var med upp till över 1 kronan och sålde av det mesta där. Om jag kommer ihåg rätt så var det runt 1000% som mest. Sjuuukt.

Har börjat köpa mera utdelningsaktier igen. Har tagit in bland annat SHB A, Nobina, AT&T, PSEC och NorthWest Healthcare och en liten skvätt H&M. Ni kan se hela portföljen under Portföljen.

I mitt förra inlägg tog jag upp just Southern Company, AT&T och Helmerich and Payne som jag kommer ta in om det känns rätt. AT&T har jag redan tagit in. PSEC har jag ägt många gånger och denna gång kommer jag försöka hålla den längre. Är ingen TA expert men ser på PSEC så här tills annat händer. Tiden får visa vägen.


AT&T tog jag in förra vecka och ser på aktien så här på lång sikt.


SO har jag lite svårare att tyda. Men ser på den så här. RSI ligger högt nu på daily på ca 70 så jag avvaktar SO men trenden ser ut och vara stigande. Kommer den ner mot 50,5 så kan jag tänka mig ta in den.


Nä nu är klockan mycket och ska upp tidigt imorn. Semestern närmar sig och båten ska sjösättas i veckan. Ska bli härligt med semester och båtutflykter i vår vackra skärgård.



/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar