fredag 27 mars 2020

Indexfond vs Buffett

God dag allihopa


Idag när jag sitter och arbetar hemifrån så är det ingen volla i marknaden.. Lite surt men mina korta OMX warranter tickar in pengar i alla fall så jag kan köpa mera indexfonder.. 😁


La ut bilder på Twitter och för er som inte följer mig där kan se samma bilder här nedan.


Jag skrev att många anser att Warren Buffett is the shit när det gäller investeringar men jag anser att Spiltan Aktiefond Investmentbolag är THE SHIT.


Bilder säger mer än tusen ord så jag låter bilderna tala i klarspråk!


Buffett vs Indexfond


Spiltan fonden vs Buffett 


Spiltan vs OMX Stockholm


Precis som @sparbullen kommenterade på Twitter så skulle även jag kunna gå all in i denna fond och känna enorm lugn och stor trygghet i det som Sveriges lill Buffett och sina fondförvaltare åstadkommer.

Ni som följer mig vet att jag förespråkar stort för att det enda som verkligen gäller för alla investerare är totalavkastning. Man kan inte förbi se detta! Visst finns det massor av aktier som slår det flesta indexfonder men för att må bra psykiskt och ha tid för familjen och annat roligt så räcker det med avkastningen jag får från till exempel denna fenomenala fond.




Här i jämförelse med OMXSGI (Hela Stockholmsbörsen inkl utdelningar), DJ USA, DAX, DJ World Index.


Kom ihåg att det ska vara rogivande att investera och/eller ha det som hobby.


/Kör hårt och spara hårdare




Se inte detta som rekommendationer utan gör alltid din egna analys innan köp eller sälj. Följ aldrig någon annans beslut eller handel på börsen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar