tisdag 10 mars 2020

Bolag som rasat runt 20-30%

Go kväll

Inser att jag haft en otrolig tur som sålde allt kring fredagen den 21 februari. Jag vill inte skryta med mitt sälj på något sätt men jag är inte den som måste hålla mig till några regler i mina investeringar vilket har räddad ett ras i portföljen på över 20% vilket jag gläds åt nu. Jag har plötsligt en stor kassa för att återigen börja köpa 20-25% billigare efter raset, eller? Ingen som vet!

Många utdelningsjägare skryter med att de aldrig kommer att sälja sina aktier de har för att de kommer att stiga igen.. Ledsen att säga men det är ingen som vet, tyvärr. Känns det tokigt så säljer jag hellre, istället för att behålla och köpa fallande knivar eller som många säger att man slänger in den i byrålådan.. Nää inget för mig!

Många som ligger kvar med aktierna och köper kan vara vinnarna eller de stora förlorarna. Som sagt ingen som vet! Börsen kan komma att vara riktigt sur i flera månader framöver vilket kommer att påverka bolagens kommande Q1 och Q2. Mitt vad det är så kan många kapa eller sänka utdelningarna på grund av detta j..la virus! och då är det verkligen inte roligt alls. Jag kanske låter negativ nu men jag tycker att jag har rätt att vara det innan det kommer fram ett motgift.

Kikade på några aktier som rasat mellan 20-30% sedan slutet vecka 8.


Alla dessa bolag ligger på en direktavkastning på mellan 5% och 10% vilka förhoppningsvis kommer att ge fina utdelningar många år framåt..

Slänger in en bild på några fonder.


Som ni ser så har även fonderna rasat kring -20%.

Jag äger inte aktierna i detta inlägg men däremot alla fonder.

Jag är för tillfället ca 30% investerad men köper fonder då och då för drygt 5-10%.

Ha en fortsatt god kväll så hörs vi!


/Kör hårt och spara hårdare



Se inte detta inlägg som en rekommendation utan gör alltid din egna analys innan köp eller sälj. Följ aldrig någon annans handlande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar