onsdag 13 november 2019

Sjukskriven

Har sjukskrivit mig efter att ha blivit påhoppad av ord och polisanmälningar efter mitt inlägg om investmentbolag vs investment fonder. Jag hoppas verkligen att han tänker till och tar tillbaka sin anmälan för det han skrev på sin blogg har kränkt mig till den grad att jag sjukskrev mig nu på morgonen. Jag mår rent av skit.


Jag funderar på att radera helt min blogg för att man inte kan och får för vissa skriva det man känner och som man tror är rätt för stunden. Jag har bett om ursäkt för mitt förra inlägg och tycker att det räcker så.


Så passa er för vad ni skriver på bloggen. Nästa gång kan vara er tur..




/Leva drömmen







6 kommentarer:

  1. Hej igen.
    Jag har nog missat någonting här? Det där du beskriver låter inget vidare och jag kan heller inte kommentera det nämnvärt eftersom jag inte har mer vetskap om händelsen än det du beskriver ovanför i detta inlägg.

    Att ha en blogg har sina nackdelar med elaka kommentarer en o annan gång men så länge man håller sig till ämnet och ett vårdat språk så bör det vara lugnt. Naturligvis så måste man hålla sig innanför råmärkena vad gäller publiceringslaga osv. Det du skriver måste du också vara beredd att stå för.
    Jag tycker en av de skönaste kommentarerna jag läst var en gång när Krösus sork blev påhoppad efter ett inlägg. Han skev bara iskallt: - Det är Min blogg, Jag skriver vad jag vill. (minns inte ordagrant men ungefär så)

    Du får försöka skaka av dig denna händels och dra lärdom av den.
    Du ska också komma ihåg VARFÖR du startade din blogg!
    Troligen så var det för din egen skull och inte alla andras.
    Fortsätt så och lycka till!

    Mvh // PP


    SvaraRadera
  2. Hej
    Allt har varit lugnt fram till en viss person började klaga mer och mer på precis allt jag skrev. Det sista var att han skrev ett elakt inlägg på sin egna blogg och total sågade mig vid fotknölarna och om inte det räckte så hotade han med att polisanmäla mig..

    Jag skriver ofta i inläggen att jag är ingen expert och inget mattesnille utan det är mina egna funderingar. Tanken från början var att bloggen skulle vara som en dagbok där jag skriver ner lite tankar som flyger omkring i huvudet på dagarna. Har för mig att jag läste kommentaren från Krösus. Ja det är ju faktiskt så.

    Jag tar en lite paus nu och funderar vad jag lägger ut i framtiden för typ av inlägg. Kanske återgår till det vardagliga som jag körde på tidigare med inslag av aktier och fonder.

    Tack för kommentaren.

    /Leva drömmen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Jag håller med föregående talare...och det är faktiskt din blogg och där får du skriva precis vad du vill, faktiskt, och speciellt eftersom det är din personliga blogg där du inte representerar någon organisation eller företag.

      Vi har faktiskt både åsiktsfrihet och yttrandefrihet i Sverige. Men man skall komma ihåg att det finns massor med människor där ute som läser våra bloggar och som inte är helt och fullt friska och som inte kan uppföra sig som man ska. Människor som är både åsiktspoliser och som har diverse personlighetsstörningar finns det också bland tillsynes helt normala människor. Ja, det är skrämmande. Men stå på dig! Du har absolut inget att oroa dig över. Du får tycka och skriva vad du vill i din blogg! Dina rättigheter att göra det är skyddade i den svenska grundlagen.

      All lycka till!

      Mvh,

      Anneli

      Radera
    2. Tack Anneli för de snälla orden. Jo så är det och jag vet faktiskt inte varför jag reagerade så starkt inombords. Är lite småsjuk nu mest troligt för att båda barnen varit sjuka.

      Återgår till en mera dagboks form på bloggen härefter.

      Tack

      /Leva drömmen

      Radera
  3. Angående polisanmälan så är den inte aktuell längre.

    SvaraRadera