onsdag 1 maj 2019

April fonder

Då var april månad slut och här nedan kommer en sammanställning hur fonderna gått denna månad och år. Har sålt alla aktier och därmed är det bara fonder som gäller för mig nu ett tag framåt. Skrev lite här hur jag tänker när det gäller utdelningsaktier och hur man ökar värdet i portföljen lite snabbare än att börja med utdelningsaktier direkt.

Annars så flyter det på bra med företaget och har skrivit på ett nytt kontrakt 1 år framåt. Skönt att slippa tänka på att ragga jobb hela tiden. Som företagare kan man aldrig riktigt slappna av utan det gäller att ha ute lite krokar överallt. Som jag skrivit tidigare så är jag inom bygg och anläggning så arbetena här uppe i Norrbotten är oftast mellan April - Nov speciellt ute jobben. Över vintern är det lugnare med planering inför nästa säsong.

Nu till fonderna.

April 2019

Familjens fonder


Fonder


Familjens fonder 4,29% jämfört med 1,23% i mars.
Fonder 3,15% jämfört med 1,56% i mars.
SIX30RX 7,07% jämfört med 0,49% i mars.

Mars månad har börsen gått som en raket men portföljerna släpar efter SIX30RX.


Sammanställning 1/1 2019 - 30/4 2019

Familjens fonder


Fonder


Även mars månad så vinner familjens fonder kampen med sina 3 fonder. Hamnar inte långt efter SIX30RX 22,28% för hela året.

Nu hoppas jag att jag kan hålla mitt mål med att köra på med endast fonder framöver nu. I fonder portföljen har jag även XACT HDIV som är en börshandlad fond.


Portföljen som presterat bäst i år är minst flickans.

En sökning på indexfonder som gått bäst i år. Topp 10.

En sökning på fonder som gått bäst i år. Topp 10.

Alla dessa 20 fonder har stor exponering mot USA vilket visar sig ha presterat riktigt bra.

En nyhet som finns på Avanza är att man kan ta fram sin fondportfölj som visar bland annat regioner, branschfördelning och största innehaven i enskilda konton eller alla tillsammans. Bilden visar alla våra konton tillsammans.


Våra konton tillsammans har ca 25% exponering mot USA och ca 36% Sverige. Kanske borde vara tvärtom..



/Kör hårt och spara hårdare



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar