söndag 30 december 2018

December fonder

December 2018

Familjens fonder


Fonder


Familjens fonder -5,46% jämfört med -0,41% i november.
Fonder -4,98% jämfört med 1,03% i november.
SIX30RX -7% jämfört med -1,29% i november.

Båda portföljerna har presterat bättre än SIX30RX för december månad vilket jag anser är godkänt.


Sammanställning 1/1 2018 - 28/12 2018

Familjens fonder


Fonder


Familjens fonder 0,64% jämfört med 5,68% i november.
Fonder 4,79% jämfört med 9,93% i november.
SIX30RX -7,04% jämfört med -0,05% i november.

Som ni kan se så presterar båda portföljerna bättre än SIX30RX över året.

Jag fortsätter köpa varje månad i båda portföljerna speciellt nu när börsen över lag är lite sur och därmed köper med rea enligt mig.

Jag har även öppnat en företagsägd kapitalförsäkring där jag kommer att förvalta kapitalet i stort sätt på samma sätt som ovanstående portföljer. Har inte riktigt bestämt om det blir aktier och/eller fonder. Har bättre erfarenhet och högre avkastning från fonder än aktier över tid.

Idag ska vi åka ut till en fjällanläggning för att åka skidor, mysa och fira nyår i mjukisbyxor.. Det blir skönt.



/Kör hårt och spara hårdare




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar