tisdag 24 oktober 2017

Sålt alla utländska innehav

Har valt att sälja av alla utländska innehav. Gick lite back men väljer att ha i fortsättningen i stort sätt bara svenska innehav. Det är en del olika aspekter som tex tiden, dollarkurs (valutaväxling) och insynen i utländska bolag som gör att jag kliver av. Jag följer mest svenskar på twitter och svenska bloggar för att få tips och idéer på bolag. Har inte tiden att studera bolag över pölen. Det jag kan tänka mig är då bara "säkra" (om dom finns) bolag som har låg direktavkastning (2-4%), låg payout ratio och tillförlitliga utdelningar eller ETF:er. Jag har några intressanta bolag och ETF:er på lager som jag kommer att studera närmare på. Eftersom jag har ett krav på minst 3-4% direktavkastning så minskar innehaven på min lista om inte börsen sjunker drastiskt och kommer ner på mina önskenivåer. Har idag 12 svenska bolag och kommer att öka till 15-20.

Innehaven för tillfället:

NCC kommer jag att sälja vid tillfälle eftersom jag redan har Skanska som jag tror mera på. Köpte NCC när de vinstvarnade för 3 kvartalet och trodde att de skulle repa sig fortare till vinst för mig vilket det inte gjort.

Annars så går det av bara farten på jobbet. Fullt upp varje dag så veckorna går fort vilket är trevligt. Finns inget som är tråkigare än att ha för lite att göra på jobbet.


/Kör hårt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar