tisdag 18 juli 2017

Barnens KF

Startade barnens kapitalförsäkringar 2015-02-26 och jag har nästan bara investerat i fonder förutom några aktier sedan start. Har köpt och sålt en del men den jag haft nästan sedan start är Spiltan aktiefond investmentbolag och jag hade nog önskat att jag hade själv också investerat liknande i mina egna portföljer. Tjejernas portföljer har gått riktigt bra. SIX30 Return Index har stigit med 8,78% mot flickornas 25,41%. Starkt jobbat tjejer..


Min portfölj vågar jag knappt visa.. Har experimenterat en hel del vilket inte har resulterat i den ökning jag önskat. Det är mycket därför jag har dessa jämförelser mellan aktier och fonder för att dunka in lite vett i mitt huvud att jag kommer inte slå index med aktier, tyvärr..

Mina tankar går mer och mer mot att jag kommer att välja större vikt i fonder än aktier i mina portföljer. Just nu har jag ca 25% preffar i portföljen, 26% fonder och 49% aktier.

Min portfölj

Funderar på att ha ca 60-70% fonder och 30-40% preffar i fortsättningen. I fonderna kan jag även ha etf.er men väljer att bara kalla dom för fonder. Utdelningarna från preffarna ska gå direkt till att investera i fonderna.

När jag börjar med detta får vi se men jag kommer närmare för varje dag.


/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar