onsdag 12 april 2017

Inköp

Har haft lite skrivar stiltje närmsta tiden. Brukar inte skriva så mycket i onödan.

Har köpt den nya ETF:en "XACT Nordic High Dividend Low Volatility" eller bara XACT Högutdelande som den benämns på Avanza. Känns som att den kommer att prestera fint i framtiden. Väldigt intressant fond med nordiska utdelande bolag. Många bolag jag själv vill äga. Har tyvärr inte sätt vad det kommer att bli för direktavkastning på fonden men att utdelning kommer att ske maj månad. Hoppas på ca 4% da. Det roliga är att jag skickade faktiskt ett mail till XACT där jag ställde en fråga om en liknande fond men då kunde dom inte svara eller bara inte fick eftersom den skulle komma ut bara ett halvår senare. Kul!




Jag kommer att fortsätta köpa månadsvis i fonden. Det är precis sådana här etf:er jag vill äga. Alla fina nordiska bolag samlade på ett och samma ställe.

Har även börjat köpa lite smått utländska etf:er:

BlackRock Municipal Income II Closed Fund. BLE har en direktavkastning på ca 5,80% och delar ut månadsvis.

BlackRock Municipal Income Closed Fund. BFK har en direktavkastning på ca 5,50% och delar ut månadsvis.

Vanguard FTSE Europe ETF. VGK har en direktavkastning på ca 2,15% vilket jag tycker är lite lågt men den låga förvaltningsavgiften på 0,12% överväger. Delar ut mars, juni, sept, dec.

Måste erkänna att jag är lite dåligt insatt i dessa etf:er men att det jag läst på om dom så är dom populära och det känns tryggt för mig. Har inga stora poster utan startar försiktigt och ser vart det bär.

Tradingkontot har stått still på grund av att har ofantligt mycket just nu på jobbet. Som tur så lugnar det ner sig om 2-3 veckor. Kan bli så ibland som projektledare med många projekt igång samtidigt. Men det är kul och jag trivs på jobbet vilket jag tycker är det viktigaste. Mår man bra på jobbet så mår man bra på fritiden oxå. 

Påsken närmar sig och vi kommer att för första gången sova över i stugan under påsken. Kommer att bli trevligt med bastu och skoteråkning med barnen som åker bob bakom. Sommartid åker barnen ring bakom båten. Lika roligt för barnen.

Imorgon är det halvdag vilket känns gött.


/Kör hårt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar