söndag 18 december 2016

Portföljen v50

Brukar välja att redovisa portföljen ofta eftersom jag är som en hopp jerka ibland känns det som. Ni kan se den här till höger. Både aktier och fonder.

Läser en hel del olika bloggar och får massa nya infallsvinklar hela tiden. En del skriver att börsen håller på att krascha och att "björnen kommer" sälj allt ni äger och andra skriver att nu är det "bull for ever" kööp kööp, BTFD...

Jag som är dålig på att tyda vad som är viktigt i rapporter får helt enkelt flyta med och hoppas att dom jag följer har läst och förstått rapporten. Hitintills har det funkat bra. Peppar peppar.

Här är i grafen är alla mina konton.


Är ganska nöjd eftersom jag har varit så oaktiv på sistone. Men nu är jag på g igen. Har börjat köpa in preffar och har satt som mål att ha ca 20% i preffar. Just nu är det ganska snevridet eftersom jag tycker att många aktier är dyra.

Har även köpt rätt mycket fonder sen i höstas. En som gått fint är Spiltan Globalfond Investmentbolag. Ca 10% sedan start i oktober.

Alla fonder.


Är rätt nöjd med nästan 6% ökning sedan start i oktober 2016. Drygt 2,5 månad.


Kör hårt/





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar